tydligen.

 Herregud, jag orkar inte. Varför inte bara lämna mig ifred. Sluta försöka vara trevliga mot mig, jag fick nog från Emelie redan från första början. Går inte att reparera. Jag vill inte heller. Jag hoppas att ni orkar läsa allt.
Kommentarer ifrån inlägget "så jävla patetiskt":
 

Lina  ([email protected]) om så jävla patetiskt.:
Hej Jessica!

Jag vet att Emelie inte menar något illa med de hon skrev. Du säger ju själv att de inte kommer bli lätt och de är de hon menar! Jag skulle aldrig för mitt liv skaffat barn nu när jag varken har jobb eller utbildning. Jag skulle inte vilja födas så själv så de är så jag resonerar och de tror jag Emelie gör också. Man har lixom ett helt liv på sig att skaffa barn så varför inte vänta tills man har ett stabilt liv som man vet skulle funka för ett barn att växa upp i med TRYGGHET! Men de tycker jag, de kanske inte du gör och de för du göra hur du vill med. Jag säger inte att ni kommer bli dåliga föräldrar, tvärt om! Ni kommer säkert att bli hur bra föräldrar som helst! De menar jag verkligen! Och ni gör precis som ni vill såklart! Men de är klart folk måste få säga va dom tycker och tänker. Hade du inte tvivlat själv så hade du inte blivit så upprörd över Emelies kommentar. Eller har jag fel?

Och du Sandra: Visst, Emelie har själv ingen utbildning och visst, hon lever på sin mamma! Men dock så¨skulle hon aldrg sätta ett barn till världen när hon har den situationen heller! Så de är en FRUKTANSVÄRT stor skillnad på dom båda så din kommentar är bland de fjantigaste jag någonsin sett! Vart har du argumenten lixom?

Hoppas att du förstår va jag menar. Var tvungen att förklara va min tokiga vän menar och sen lite av va jag tycker, alltså inget illa :)

Jag hoppas att de kommer att gå bra för dig och Niklas i framtiden med barnet osv och de kommer de göra också! No doubt!
Hare bra så ses vi säkert :)

Kramar från Lina

IP: 92.33.140.157

 11 Augusti, 19:19 
Emelie E  ([email protected]) om så jävla patetiskt.:
Hej Jessica. Snubblade precis in på din blogg och tänkte förklara vad jag menar med det som jag skrev. Och jag menar inget illa, absolut inte, det är bara det att jag tycker det är dumt att skaffa barn när man är så ung och har hela livet framför sig. Och dessutom tycker jag att man ska ha en utbildning och fast jobb osv när man skaffar barn. Niklas har fortfarande ett år kvar i skolan och ni kommer ha det svårt att gå ihop med pengar osv. Jag tycker bara att det är bra om man har ett trygt liv ekonomiskt innan man beslutar att skaffa barn för barnets skull, eller? Och det jag skrev var inte menat till dig utan till Niklas, som jag faktiskt har varit dagbarn med, så jo, jag vet litegrann om han iaf. Jag säger bara vad jag tycker och ärlighet kommer man längst med! Eller gör man inte det kanske? Dessutom är det här inte något jag bara säger till er så ta det inte personligt. Detta säger jag även till folk som jag inte vet vilka dom är. Hoppas du förstår mig lite bättre nu.
IP: 85.228.175.93

Jag blir så arg, ledsen, frustrerad.. Ja nej jag vet inte. Det bara knyter sig inne i magen på mig. Vill bara gå och spy. Jag vet att jag inte ska bry mig, jag vet det. Alla säger de, men de är fan inte lätt. Ni trycker ner mig, fattar ni inte det?! Låt mig va.

Jag vill bara säga mitt, så ni får veta hur jag tolkar saker och ting.

Linas kommentarer;
"Jag skulle aldrig för mitt liv skaffat barn nu när jag varken har jobb eller utbildning. Jag skulle inte vilja födas så själv så de är så jag resonerar och de tror jag Emelie gör också."
Nej, vad bra. Det skulle inte jag heller. För vet du vad, jag har både utbildning och jobb, det är det som är skillnaden på er två och mig! Våran bebis kommer inte födas i en arbetslös familj, vi båda jobbar. Och när bebisen kommer så har Niklas endast 4 månader kvar till studenten. Men ni är väl inte nöjda där heller, för då jobbar han ju inte! Nej de kommer han inte göra de första månaderna för då kommer han gå klart skolan och ta studenten! Men vet ni båda två vad det är?! Har ni tagit studenten?! 

"Man har lixom ett helt liv på sig att skaffa barn så varför inte vänta tills man har ett stabilt liv som man vet skulle funka för ett barn att växa upp i med TRYGGHET! "

Trygghet, ett bra ord tycker jag. Skapar man bara trygghet genom att ha pengar?! Visst, det gör livet kanske mycket enklare. Men vet ni vad. Vi kommer klara av de här ekonomiskt. Och barnet kommer att få så himla mycket kärlek från alla olika håll! "Den" kommer helt enkelt bli bortskämnd, kanske inte som er, som blir bortskämnd av pengar utan av äkta kärlek.

"Men de är klart folk måste få säga va dom tycker och tänker. Hade du inte tvivlat själv så hade du inte blivit så upprörd över Emelies kommentar. Eller har jag fel?"

Dummaste jag har hört, hur fan kan det vara "klart" att alla måste får säga vad dom tycker och tänker? Mår ni så jävla bra av det alltså?! Visst fortsätta att trycka ner på mig, gör de för i helevet. Förstår om ni inte har något annat att vara glad över.
Tvivlat, fel ordval. Jag tror inte att det blir en dans på rosor. Men tycker något par det när dom skaffar sitt första barn?!

Jag är glad att jag har Sandra, hon vågar stå upp för mig och stöta mig. Är de inte så äkta vänner gör?! Eller? Det var de du precis gjorde mot Emelie. Så snälla låt Sandra också lägga sig i om ni ändå ska göra de.

Emelies kommentarer;
"Och jag menar inget illa, absolut inte, det är bara det att jag tycker det är dumt att skaffa barn när man är så ung och har hela livet framför sig. Och dessutom tycker jag att man ska ha en utbildning och fast jobb osv när man skaffar barn. Niklas har fortfarande ett år kvar i skolan och ni kommer ha det svårt att gå ihop med pengar osv. Jag tycker bara att det är bra om man har ett trygt liv ekonomiskt innan man beslutar att skaffa barn för barnets skull, eller?"

Menar inget illa, nej men vad bra. Hmm, va fan skrev du från alla första början då din jävl*....
Som jag skrev om Linas kommentar, jag har en utbildning (till skillnad från dig) och jag har ett jobb som jag klarar mig JÄVLIGT bra på! Ja, som sagt. Niklas har 4 månader kvar i skolan. Och sen flickor, hör och häpna har han en utbildning! Bra va?! ;) Han har också jobb som han har på helgerna, tänka sig han går både i skolan OCH orkar med ett jobb. Heregud, och ni orkar inte ens med att sköta ett jobb! (Y)
Sista månaderna i trean hade jag en 82% tjänst! Så snälla kom inte här och säg vad ni tycker och tänker! Vi har ett tryggtliv ekonomiskt!

"Och det jag skrev var inte menat till dig utan till Niklas, som jag faktiskt har varit dagbarn med, så jo, jag vet litegrann om han iaf."

Var inte menat till mig? Om du skriver en såndär jävla kommentar, drabbar inte det mig?! Ursäkta men har du någonsin haft ett förhållande?! Ehm, verkar inte så..
Dagbarn, oh grattis! Det kanske bara var sådär, 10 år sen? Eller mer? Gud vad bra att ni känner varandra då! Fast han vet knappt hur du ser ut..

"Detta säger jag även till folk som jag inte vet vilka dom är. "

Jo, tack. Jag märker det! Men vad får du ut av det?

Vill bara säga, skaffa er ett jobb och ett liv. Lev inte på andra. Och ha inte mitt och andras liv som eran fritid!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt vännen<3 finns alltid här för dig.

2009-08-11 @ 23:14:14
URL: http://nightis.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Och det jag skrev var inte menat till dig utan till Niklas, som jag faktiskt har varit dagbarn med, så jo, jag vet litegrann om han iaf"



Ja just det ja, Apan känner ingen alla känner apan?!, mycket vi lärde känna varandra när man var dagbarn lixom, vet då absolut ingenting om dig, känns som att jag inte vill heller direkt.



Nej, man blir lite irriterad faktiskt måste jag säga!

Menmen man ska egenteligen inte vara arg eller ?,Folk måste ju säga precis vad dom vill, fast dom egenteligen inte behöver utan dom kan hålla sig till att snacka inom sina egna kretsar å inte säga onödigt SKIT till folk som inte VILL eller BEHÖVER höra deras jävla argument uti det hela. Håll det för er själva om ni tycker det är så nedrans negativt,för nå sånt vill varken Jag eller Jessica eller våra vänner höra, Bara positiva saker mottages. Så ni får ursäkta mig men just nu i denna skrivande stund är jag riktigt JÄVLIGT FÖRBANNAD ! och vill verkligen inte höra nå sånt där skitsnack från nån av er i fortsättningen ! Förstått ?!

// Niklas(Killen som tydligen lever på nått så kallat "blöjbidrag", aldrig hört talas om, men Emelie ska tydligen veta vad det är så då måste hon ha haft det en gång i tiden antar jag ?)

2009-08-12 @ 00:07:27
Postat av: Thozzey

Ja hade velat träffa dig när ja i mora, så vi hade kunnat snacka lite men får bli när ja kmr hem nästa gång :) hare bra o hälsa

2009-08-12 @ 00:28:34
Postat av: Anonym

snacka om dubbel moral. du ska få säga va fan du vill men inte vi!!!!!

2009-08-12 @ 08:12:14
URL: http://nightis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Herregud! Jag blir ta mig fan helt galen! Det är för sjutton 2009, att folk fortfarande har såna fruktansvärda fördomar att de kan vräka ur sig sånt till en blivande mamma?! Att de ens orkar sitta och ifrågasätta en annan människas ekonomi och livsval? Gud vad jag tycker synd om dessa personer. Jag har följt din blogg ett tag och tycker att du är galet stark och duktig. Är endast glad för er skull. :) Tänkte passa på att tipsa om en bok också.. "Som jag vill vara" av Katarina von Bredow. Om du inte har läst den så borde du :D Sköt om dig!

2009-08-12 @ 10:47:28
URL: http://hannajohanssons.blogg.se/
Postat av: Lina

Alltså tog du de fel precis som jag var rädd för!

Jag har väl hållt käften hela tiden eller hur???

Jag skrev bara va JAG hade gjort och INTE va ni ska göra! Eller hur??! För de första så har du ingen aning om vem eller vad jag lever på så de kan du absolut inte skriva någonting om!!

Jag skrev inte heller att du eller Niklas inte har jobb eller pengar för de har jag faktiskt ingen aning om! Jag skrev i allmänhet om va jag hade gjort! De som du har markerat med fet stil är de som JAG hade gjort! De står inte att ni inte har pengar, trygghet och ett bra ställe för ett barn att växa upp i! Jag skrev de JAG vill att mina framtida barn ska ha!



Och ja, visst jag kan ha fel om de där jag skrev om tvivel för jag hade nog också blivit arg faktiskt! Så de ber jag om ursäkt för! Men säg för fan inte att JAG har klankat ner på dig för VARFÖR skulle jag göra de?? Jag har lixom ingen anledning! jag har alltid tyckt att du har varit en trevlig tjej (träffat dig 2-3 gånger) men av dom gångerna så har jag i alla fall tyck så!



Om du läser igenom de jag skrev en gång till så ser du att jag INTE har skrivit att du/ni inte har jobb, pengar eller utbildning. Jag skrev bara VA jag ville ha innan jag skaffa barn!



Och du, Jag "försöker" ALDRIG vara trevlig mot någon! Jag säger alltid va jag tycker till alla! Skulle inte jag gilla dig så skulle du redan ha vetat om de och jag skulle defenivit inte suttit här och ägnat tid till att förklara mig om de jag skrev! Jag hade struntat fullständigt i dig!



Skit i mina åsiker, dom är ju mina och du ska ha egna! Och SOM SAGT så har jag ingenting emot att ni skaffar barn, de får ni göra hur mycke ni vill!

Och JAG TROR/VET fortfarande att ni kommer bli bra föräldrar och jag önskar FORTFARANDE er all lycka i världen! Och de kommer att gå jättebra för er! Ta inte detta fel nu för guds skull för då får jag lov att ringa och förklara mig och de är bara onödigt! Läs igenom FLERA gånger! Så kanske du fattar att de INTE handlar om ER utan de handlar om va JAG hade GJORT och jag hade aldrig skrivit om va JAG hade gjort om inte DU hade skrivit OM EMELIE!



Äru med?



//Lina

2009-08-12 @ 16:03:43
Postat av: Lina

TILL NIKLAS!



Din kommentar gillar jag faktiskt bättre än Jessicas blogginlägg! Vill bara fråga en sak mitt i allt.. Gick inte du och Linn dagbarn hos min mamma? eller var de bara Linn? Blev lite förvirrad.



Och Niklas, mig känner du i alla fall och jag hoppas verkligen att du tror mig när jag säger att jag önskar er lycka till och att de jag skrev bara handlade om mig och jag skrev va JAG hade gjort! Och nu vet jag ju, eftersom jessica skrev att båda ni har jobb osv så då är de väl ingenting att snacka om egentligen? de var ju precis så jag ville ha de när jag skaffar barn :) Vilket inte kommer hända dom närmaste 2-3 åren eftersom jag ska till Thailand och jobba i april och jag ska gå i skolan tills dess :) Men men skit samma allt nu då!!! nu vet ni båda att i alla fall de JAG skrev var om MIG SJÄLV så ta inte åt er utan jag ville bara dela med mig av mina tankar i allmänhet! Som sagt inte illa menat mot er och eftersom ni både har jobb, utbildning (du snart) så har ni ju faktiskt inte heller någon anledning att ta de på fel sätt.



Jaja, ni får ta de hur ni vill men nu har jag i alla fall försökt förklara så att ALLA förstår va jag menade.



Lycka till och sköt om Jessica nu när hon ska bära din lilla bebis i 9 månader :) Och svimma inte sen när hon föder :P Lycka till till dig med Jessica och var inte rädd att utnyttja all hjälp du kan få av Niklas :) de är de karlar är till för vettu ;)

2009-08-12 @ 16:34:57
Postat av: Emma

hej vännen.

har inte hunnit pratat med dig sedan jag fick reda på din graviditet.



Gör såhär: Om du inte klarar av den här kritiken du får, så skriv inte om det i din blogg eller så. För det bjuder in folk till att kommentera och säga vad de tycker och tänker.



Jag tycker egentligen att du borde ha förståelse för att folk tycker som de gör, för de tar ju väldigt allvarligt på graviditet, vilket du borde uppskatta.



Alla har rätt till sin egen åsikt och klarar du inte av att höra den, vilket jag kan förstå ibland, så skriv inte om den här, som jag sa :)



Jag hoppas verkligen verkligen att du och Niklas får det hur bra som helst tillsammans, önskar dig all lycka!

Ha det bra och lycka till med förlossningen och graviditeten i sig.

Puss och kram /Emma vestergaard

2009-08-19 @ 23:06:53
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahha jaaa alla utan mamma vet:-P

det är dans hunds halv bror.. du skaffar bebis o jag hund:-P

2009-08-22 @ 20:24:43
URL: http://nightis.blogg.se/
Postat av: bananen

Tjena!

Ja fick barn när ja va 21. Jag hade jobb och allt sånt. Men, det är faktiskt SKIT SAMMA! Det enda viktiga är att det finns en bra kontakt med svärföräldrar, egna föräldrar, kompisar och liknande. För pengar är fan ingenting!!! Och jag kommer då faan inte ihåg hur mina föräldrar hade det ställt med ekonomin när jag var liten, så vad i helvete spelar det för roll hur mycket pengar du har eller inte????

Skit i alla DUMMA IDIOTISKA kommentarer ni får på er graviditet. Hade ni inte varit unga, så hade något annat varit fel. Så äre alltid när någon blir gravid. Det ska klagas och gnällas.

Och alla tvekar vid en graviditet, i alla fall den första, och det är för att man inte vet vad som väntar. Men sen lär alla sig, att vi vet aldrig vad som väntar. Går vi och väntar på "rätt" tillfälle hela jävla tiden så kommer det ALDRIG.



KÖR I MEDVIND! Jag tror det kommer bli skitbra allting.

Jag håller på er!

Hälsa Niklas.

2009-10-04 @ 18:02:16
URL: http://bength.blogg.se/
Postat av: Abdulla

Hej hej , vela bara säga en grej :) Pengar har för fan ingen jävla betydelse i ett barns liv . De är föräldrarna barnet kommer älska . Skulle va bra sinnes rubbat om en unges första fullständiga mening var: öööh du morsan har du lite stålar eller ?



Skit i vad alla säger och skriver . Ni 2 har gjort ett val och de kommer va de bästa och mest fantastiska som kommer ha hänt er när den där lilla blekfisen ploppar ut :)



Och till alla er som kommenterar och skriver att de är ett misstag , JAG SKA SERIÖST HEMSÖKA ER ERA JÄVLA PSYKOPATER ! Hur kan man vara så sjuk i huvudet och säga nått sånt ?



Jag håller stenhårt med bananen :) De kommer garanterat gå as bra för er !



2009-10-05 @ 21:26:06
Postat av: frida

Herregud så de orkar bry sej om andras val och spekulera om andras ekonomi och tjohejsan. MAN VET INTE ALLS HUR MAN SKULLE GÖRA FÖRÄN MAN SJÄLV STÅR DÄR I DEN SITUATIONEN! Det är så himla olika från person till person! Men du är modig som vågade välja att behålla det, trots alla som har såna extrema fördomar mot "unga föräldrar" Jag har alltid sagt att blir jag gravid så behåller jag barnet, men När själv i Mars fick reda på att jag var gravid så reagerade jag helt annorlunda, så man kan inte stå där och säga något om något man inte vet något om!



Jag tror på er! Kram

2009-10-19 @ 17:17:35
Postat av: Lina

Åh, snälla Adulla! Kan du inte hemsöka mig? Fan va roligt de skulle vara ;) Linkittringen 79296 Våmhus ;) Kaffet är varmt när du kommer! välkommen ;)

2009-10-24 @ 13:29:26
Postat av: Camilla

Hej jag håller med abdulla och bananen! och alla andra som har skrivit bra kommentarer! :) Jag älskar barn och skulle göra precis som du om jag vore du :D Klart att man klarar av att ha barn fast man är ung!? Och jag förstår heller inte varför det är fel att skaffa barn när man har hela livet framför sig? vad exakt är det man förlorar av att skaffa barn? Absolut ingenting, barnet blir ju ditt liv, och du kommer säkert älska det ;) strunta i vad andra säger, jag tror de är avundsjuka för att de aldrig skulle klara av det! Och pengar ordnar sig alltid! Om inte annat så får man leva på kärlek :) ni kommer bli skit bra föräldrar! stå på dig :) Och Lycka till med lillen :D Kram!

2009-11-09 @ 16:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0