god morgon.

Kom nyss hem från jobbet. Har sovit så fruktansvärt dåligt i natt. Somna säkert inte fören kl två, och har vaknat typ varje kvart där efter. När kl var halv sju så gav jag upp. Hatar när de blir såna nätter.
Men nu ligger jag i alla fall tillslut i soffan hemma bredvid min älskade! <3
Jag hitta han nämligen i soffan när jag kom innan för dörren. Hade tydligen satt på en film i natt och somnat framför den, sötnos. :)

Funderar på om jag ska ta och försööka sova några timmar, eller om jag ska ta och göra lite frukost. Frukost på sängen, eller rättare sagt frukost på soffan åt Niklas. :)

De är kronprinsessans födelsdag i dag, 32 år. Grattis till henne!
Vet det bara av en slump, eftersom att jag kolla på nyhetsmorgon i morse. Haha.
De hade kommit dit en gäst som skulle prata om monarki, och om de var bra eller dåligt. Och om vi verkligen skulle ha en kung i Sverige.
Det var faktiskt lite roliugt att kolla på den där gästen som nästan skämde ut sig. Visst han var ärlig och jag kunde inte låta bli att hålla med honom om vissa saker. Han var alltså HELT emot monarki. Och ville absolut inte att det skulle finnas en kung i Sverige!

Tex sa han så här: "När man har monarki är de som om samhället har fastnat i 1800 talet, där fadern få lov att godkänna vem hans dotter ska gifta sig med! Och varför ska inte en kung kunna bli straffde, han kan väl lika väl som oss "vanliga" människor göra något straffbart. Och när vi i Sverige ska prata om jämnställdhet, vad liknar då det här?!
Om inte Viktoria hade fått gifta sig med Daniel, vad hade hänt då?!"
Det var när han sa såna där saker jag inte kunde låta bli att faktiskt hålla med den där gubben! 
Vad tycker ni, ska vi ha kvar monarki, eller inte? Ska vi bli som USA och skaffa oss e president istället?

Nej nu ska jag vila lite. Det behövs.

TAKE CARE! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0