så jävla patetiskt.

  Egnersson igår, 00:00
Idiotiskt att skaffa barn när man inte har någon utbildning och fortfarande lever på blöjbidrag..

Den här "Engersson" på bilddagboken, har kommenterat Niklas bild genom att skriva så här.
Jag kan inte beskriva hur arg och ledsen jag är.
Varför?! Vi känner ju för fan inte ens dig!!!
Du heter tydligen Emelie, men mer vet jag fan inte.
Så varför kommenterar du? Överhuvudtaget?
Du vet ingetalls om oss. Visst när bebisen kommer i februari så kommer Niklas fortfarande gå i skolan. Jag har aldrig sagt att det kommer bli lätt, men det kommer gå.
Vi båda jobbar nu, och jag jobbar mer en heltid! Och kommer fortsätta med att jobba så länge jag kan och orkar!
Och vad menar du med blöjbidrag? Snälla du, om du ska klaga över något kan du väl åtminstonde prata i klartext, herregud.
De finns faktiskt värre saker att lägga sig i. Så låt oss vara!
Vad beror det på att du lägger dig i?! Jag vill knappt börja spektulera ut i de.

Du vet inget om våran uppväxt och bakgrund. Så snälla lev dit eget liv och inte vårat!

PUNKT SLUT!!!

http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#10

Kommentarer
Postat av: Anonym

du jag kan säga att hon har inte ett sånt jävla perfekt liv själv. ligger hemma och lever på mamma utan utbildning...

2009-07-27 @ 13:04:16
URL: http://nightis.blogg.se/
Postat av: Emelie E

Hej Jessica. Snubblade precis in på din blogg och tänkte förklara vad jag menar med det som jag skrev. Och jag menar inget illa, absolut inte, det är bara det att jag tycker det är dumt att skaffa barn när man är så ung och har hela livet framför sig. Och dessutom tycker jag att man ska ha en utbildning och fast jobb osv när man skaffar barn. Niklas har fortfarande ett år kvar i skolan och ni kommer ha det svårt att gå ihop med pengar osv. Jag tycker bara att det är bra om man har ett trygt liv ekonomiskt innan man beslutar att skaffa barn för barnets skull, eller? Och det jag skrev var inte menat till dig utan till Niklas, som jag faktiskt har varit dagbarn med, så jo, jag vet litegrann om han iaf. Jag säger bara vad jag tycker och ärlighet kommer man längst med! Eller gör man inte det kanske? Dessutom är det här inte något jag bara säger till er så ta det inte personligt. Detta säger jag även till folk som jag inte vet vilka dom är. Hoppas du förstår mig lite bättre nu.

2009-08-11 @ 19:10:08
Postat av: Lina

Hej Jessica!



Jag vet att Emelie inte menar något illa med de hon skrev. Du säger ju själv att de inte kommer bli lätt och de är de hon menar! Jag skulle aldrig för mitt liv skaffat barn nu när jag varken har jobb eller utbildning. Jag skulle inte vilja födas så själv så de är så jag resonerar och de tror jag Emelie gör också. Man har lixom ett helt liv på sig att skaffa barn så varför inte vänta tills man har ett stabilt liv som man vet skulle funka för ett barn att växa upp i med TRYGGHET! Men de tycker jag, de kanske inte du gör och de för du göra hur du vill med. Jag säger inte att ni kommer bli dåliga föräldrar, tvärt om! Ni kommer säkert att bli hur bra föräldrar som helst! De menar jag verkligen! Och ni gör precis som ni vill såklart! Men de är klart folk måste få säga va dom tycker och tänker. Hade du inte tvivlat själv så hade du inte blivit så upprörd över Emelies kommentar. Eller har jag fel?



Och du Sandra: Visst, Emelie har själv ingen utbildning och visst, hon lever på sin mamma! Men dock så¨skulle hon aldrg sätta ett barn till världen när hon har den situationen heller! Så de är en FRUKTANSVÄRT stor skillnad på dom båda så din kommentar är bland de fjantigaste jag någonsin sett! Vart har du argumenten lixom?



Hoppas att du förstår va jag menar. Var tvungen att förklara va min tokiga vän menar och sen lite av va jag tycker, alltså inget illa :)



Jag hoppas att de kommer att gå bra för dig och Niklas i framtiden med barnet osv och de kommer de göra också! No doubt!

Hare bra så ses vi säkert :)



Kramar från Lina



2009-08-11 @ 19:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0