at work.

Jajamensan, nu sitter jag här igen, på jobbet.
Haha, ganska bra att man får betalt av att sitta vid datorn, men det finns inte så mycket annat att göra just nu, DÖTID! Jag hatar dötid, allt går så jävla sakta. Och jag kollar på kl säkert två gånger per minut och blir alltid lika förvånad att den inte är mer än vad den är! Men men, that's life.
All jävla värme har gått sönder här uppe, eller ja den funkar inte iaf, så jag sitter här med både halsduk och jacka på. Skulle haft mina vantar också om det inte vore för att det blir så krångligt att skriva med tumvantar på! ;)

Men nu ska jag skriva lite om det som ni vill läsa om, (tror jag iaf). BEBISEN!
Allt är bra med oss, det kan jag börja med att berätta. :)
Var på ultraljud den 22:a september, herregud! Har aldrig varit med om en sån upplevelse! Var så jävla häftigt och underbart och se bebisen fara runt och sprattla inne i en, och se på att den FAKTISKT rörde sig! Helt sjuk upplevelse! :)  
Dock så ville den lillakrabaten inte ligga stilla en sekund och därför kunde inte "tanten" få några bra bilder eller mått av "den". Detta resulterade i att hon inte kunde ge oss något exakt beräknat förlossningsdatum. Men hon tyckte att den såg lite liten ut, så hon tyckte vi skulle förbereda oss på att den blir nog 3 veckor senare än vad "den" var planerad från början.
Första datumet vi fick av barnmorskan var den runt den 15 februari, men nu skulle den alltså komma i MARS! Jag tyckte det var jättetråkigt eftersom att jag tycker redan de är för långt till februari, men men bara att gilla läget. Innan vi gick från ultraljudet fick vi en ny tid för hon ville kolla igen för att få mer exakta mått och koll på bebisens organ.
Två dagar efter så var de dags för ett besök hos barnmorskan, tog blodprover och pratade lite allmänt. Sen ville hon känna på magen och se om den hade växt något. Det första hon kände var att min livmoder var högt upp, strax under navlen. Hon berättade att om den ligger så högt upp så har man snart eller redan har gått halvvägs. Lyckan blev oändlig! :D Vi skulle få ett februari-barn iaf!!

Men som sagt, den 20:e ska jag på ultraljud igen, och då hoppas jag att bebisen ligger stilla så att vi får veta lite mer exakt om allt.
Förutom detta så har det väl inte hänt så mycket mer med mig och "krabaten", förutom att man har växt och växer som fan! Börjar känna mig riktigt gravid nu! :)

Just ja, Niklas lyckades övertala mig förut, om att vi skulle skaffa en bebis i förskott. Detta resulterade i ELLIE. En valp. Jag trodde jag skulle slå ihjäl henne i början så det var/är tur att hon är så söt som hon är. Men nu är hon världens gosigaste och underbaraste! :)
Bortskämd som få. Men brukar det inte bli så med första barnet? ;) En riktig soffpotatis!
(bilder kommer)

Men nu är det en kvart kvar innan jag ska öppna så nu är de dags att göra iordning det sista! Kom på att jag inte har kopplat vidare telefonen än! Fy skäms..

Take Care!

Kommentarer
Postat av: Gubben din

<3

2009-10-09 @ 22:38:56
Postat av: Gubben din

<3

2009-10-09 @ 22:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0