svininfluensan.

Allt detta jävla tjat om svininfluensan! Trodde aldrig att jag skulle bli en av dom som tänker och dividerar om hur man ska göra. Men ack så fel jag hade, nu sitter jag här. Och vet varken ut eller in hur jag ska göra eller bete mig.
Barnmorskan ringde i morse och frågade om jag ville ta vaccinet mot svininfluensan. Jag skulle höra av mig så fort jag visste hur jag ville göra.
När jag var på det senaste besöket för ca 3 veckor sen så pratade vi lite om det. Då fick jag en känsla av att Helena (som barnmorskan heter) inte tyckte det var riktigt nödvändigt.. Som om hela den här grejen med svinis var väldigt uppförstorat.
Sen sa hon som en liten pik: "Ibörjan sa forskarna att de kunde vara biverkningar till vaccinet, men nu helt plötsligt så ska de vara hur säkert som helst! Hur har dom kunnat komma fram till det på en så kort tid? Jag tror det är viktigast att man sköter sin hygien och tar hand om sig ordentligt"
Tror faktiskt hon har något i det som hon säger..

Och från en hemligkälla så har jag hört att det vaccinet ska innehålla kvicksilver. Och alla som är gravid eller har varit vet ju att kvicksilver är väldigt farligt för ett foster! Vi får ju inte ens äta egenfångad fisk för att det KAN innehålla kvicksilver.
Nej nu är goda råd dyra! Skriv gärna en kommentar vad ni tycker man ska göra..

Take Care.

Kommentarer
Postat av: M.Carlsson

Kvicksilver har funnits/finns i många vaccin då det har fungerat som ett konserveringsmedel :P Men jag ska inte vaccinera mig, då det inte är värre än en vanlig influensa. Fast hur det är med gravida vågar jag inte säga ;o Fortsätta tvätta händerna och hosta i armen!

2009-10-15 @ 12:10:53
Postat av: rebecca kans

jag ska nog iaf inte vaccinera mig :P tycker bara att det verkar onödigt. Tycker att det verkar vara lite mysko då inte dom som är alergisk mot fisk och ägg får ta det. menmen



2009-10-15 @ 14:30:36
Postat av: Amanda

men visst kan jag det! nemas problema! :'D

2009-10-15 @ 20:28:00
URL: http://limeamanda.blogg.se/
Postat av: Anonym

duintevissteomsvininfluensan10685766.asp" rel="nofollow">http://www.sourze.se/Vadduintevissteomsvininfluensan10685766.asp



En riktigt bra sida! In och läs.

2009-10-19 @ 18:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0